Opis projektu
Dydaktyczny park kieszonkowy byłby modelowym przykładem rozwiązań i dobrych praktyk, stosowanych obecnie w zieleni miejskiej, minimalizujących skutki zmian klimatu. Park będzie stanowił doskonałą bazę do realizacji różnego rodzaju inicjatyw społecznych, takich jak wspólny wysiew łąki kwietnej czy sadzenie roślin cebulowych, a także wprowadzanie rozwiązań małej retencji. Niezastąpiona będzie późniejsza obserwacja zrealizowanych pomysłów. Projekt zakłada: przygotowanie terenu, wytyczenie ciągów komunikacyjnych przepuszczalnych dla wody, zrealizowanie 'wysp zieleni' sprzyjających retencji oraz bioróżnorodności wraz z drzewami. Dodatkowo wprowadzone zostaną elementy dydaktyczne, które z biegiem czasu mogą być rozbudowywane w kolejnych etapach.
Cel projektu
Celem projektu jest realizacja parku kieszonkowego, zwiększającego bioróżnorodność, poprawiającego retencję i tym samym podnoszącego jakość przestrzeni. Obecność parku wpłynie pozytywnie na lokalne warunki przyrodnicze. Park będzie stanowił doskonałą bazę do realizacji różnego rodzaju inicjatyw społecznych, takich jak wspólny wysiew łąki kwietnej czy sadzenie roślin cebulowych, a także wprowadzanie rozwiązań małej retencji. Niezastąpiona będzie późniejsza obserwacja zrealizowanych pomysłów. Celem realizacji jest więc, oprócz oczywistych korzyści środowiskowych, podniesienie świadomości mieszkańców w zakresie możliwych działań w kierunku proekologicznym: zwiększenia bioróżnorodności i retencji, edukacja od najmłodszych najmłodszych pokoleń oraz integracja mieszkańców Redy z każdej grupy wiekowej.
Projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach
Lp. | Część składowa | Łączny koszt |
---|
1 | pielęgnacja nasadzeń | 6 000 zł |